Børn i Roskilde udstiller i Palæfløjen!

12. oktober til 27. oktober 2024
Børn i Roskilde udstiller!

I uge 42 - børnenes efterårsferie - og uge 43, glæder Roskilde Kunstforening sig til at vise en fantastisk farveeksplosion af kunstværker, som Roskildes dygtige skoleelever har tryllet frem i billedkunstlokalerne ude på skolerne i Roskilde.

Udstillingen med elevernes værker åbnes og ferniseres lørdag den 12. oktober i Palæfløjen og Roskilde Kunstforening glæder sig til at byde alle de unge kunstnere og deres familier velkommen til ferniseringen og udstillingen i de kommende to uger fra den 12. oktober til og med lørdag den 26. oktober.

Åbningstider:
Uge 42: åben kl. 11-15 alle dage undtagen mandag, hvor udstillingen har lukket.
Uge 43: Mandag lukket. Tirsdag til og med lørdag åben kl. 11-15.

Entre: Gratis entre!

Parkering: Ikke muligt i Palægården. Der henvises til de offentlige parkeringspladser i Roskilde Centrum.

Kære skoler og børn

Plakaten til jeres skønne og spændende udstilling i Palæfløjen, kan nu downloades lige HER

I er meget velkomne til at printe plakaten og sætte den op på jeres skole, give den til familien og sætte den op derhjemme!

I juni 2024 blev der sendt invitationer ud til alle klasser fra 2. til 5. klasse samt valghold i billedkunst, hvor der stod følgende:

Hej alle kreative lærere og elever,

Roskilde Kunstforening har en super spændende nyhed! Vi inviterer alle klasser fra 2.-5. klasse og valghold i billedkunst til at udstille i Palæfløjen-Roskilde Kunstforening, som vi forvandler til et fantastisk børnegalleri fra 12.10 til 27.10.

Drømmer du om at se dine elevers kunstværker hænge på væggene i et rigtigt galleri? Så er chancen her nu!

Sådan deltager I:

1. Vælg et tema: Find et sjovt tema, som alle børnene kan udfolde sig med.
  2. Lav kunstværkerne: Hvert barn får et A4-tegnepapir til at skabe deres mesterværk.
  3. Saml værkerne: Læreren samler klassens billeder på et stort stykke papir, som vi hænger op i Palæfløjen.

Kunstforeningen ordner resten:

• Vi leverer baggrundspapiret
  • Vi henter det samlede kunstværk
  • Vi sørger for ophængning i Palæfløjen
  • Vi returnerer værkerne til klassen efter udstillingen

Vigtige detaljer:

• Fernisering: Lørdag den 12.10 kl. 12. Kom og vær med til en festlig åbning!
  • Åbningstider: Palæfløjen er åbent alle dage fra 11-15, undtagen mandag.
  • Gratis entré: Alle kan komme ind uden at betale en krone.
  • Besøg med klassen: Aftal et besøg med din klasse om formiddagen i uge 43. Det bliver sjovt!

Tilmelding:

• Frist: Senest fredag den 4.07.
  • Tilmelding og kontakt: tilmeld dig og din klasse ved at skrive til Sanne Holm på sanne.a.holm@gmail.com for at få flere detaljer.

Grib denne unikke chance for at give dine elever en oplevelse for livet og lad deres kunst skinne i Palæfløjen. Vi glæder os til at se jeres fantastiske kreationer!

Kunstneriske hilsner

Roskilde Kunstforening