Vi mangler frivillige

Har lyst til at være frivillig hos os?

Vi mangler frivillige

Frivillige er altid velkomne i Palæfløjen - Roskilde Kunstforening
Har du lyst til at blive en del af Palæfløjen – Roskilde Kunstforening som frivillig? Trives du med sjove opgaver, sammenhold, spændende oplevelser og at møde andre med interesse for kunst, så er det måske lige dig vi mangler!

Til gengæld for din indsats vil der i årets løb være et par arrangementer og en udflugt med plads til det saglige, faglige og fornøjelige. Derudover er der altid kaffe på kanden.
Som frivillig i Palæfløjen – Roskilde Kunstforening vil du blive en del af vores frivillig-team, der fordeler sig i forskellige grupper. Du vælger selv hvilken gruppen du har lyst til at være en del af.

Udstillingsværter
Vi har ca. 6-7 udstillinger om året, hvor vores frivillig-værter påtager alt fra en til fire vagter pr. udstillinger - afhængig af tid og interesse. Vagten varer fra kl. 11.50-16.00. Mandag har vi lukket.
Som vært er man foreningens glade ansigt udadtil og byder udstillingsgæsterne velkommen. Man udleverer værkfortegnelser, parkeringstilladelser (hvis nødvendigt), varetager salg af udstillingsværker og de mindre salg fra forhallen og svarer på spørgsmål i den udstrækning man kan. Der vil selvfølgelig være en oplæring før man begynder, så man er klædt på til opgaven.

Udstillingsholdet
Har du hænderne skruet rigtig på – mand som kvinde – så kan du være med til at hænge udstillingerne op. Det tager som regel et par timer en dag pr. udstilling. Vi begynder ofte kl. 9 med en kop kaffe med brød inden holdet går i gang – engang i mellem i samarbejde med kunstneren. Det drejer sig om ca. 6 til 7 gange om året i et par timer.

Skoletjenesten
Roskilde Kunstforening tilbyder Roskilde Kommunes indskolingsklasser besøg i vores aktuelle udstillinger. Det aftales indbyders i gruppen hvordan besøget skal foregå. Tidligere har vores skoleværter taget imod en klasse, fortalt om Palæet, kunstforeningen og udstillingen og derefter har eleverne selv deltaget med tegninger eller andre aktiviteter. Som skolevært er man med til at planlægge forløbet. Det er ikke noget krav at man har en baggrund som underviser – man skal blot have lyst og være udadvendt.

Kom og vær med til noget stort!
Er du interesseret, så skriv til vores Sekretariatskoordinator Gitte Werner på e-mailadresse: gitte@roskildekunst.dk
eller ring på 46 32 14 70.
Der er kontortid tirsdag, torsdag og fredag kl. 9-13.

Stændertorvet 3C
4000 Roskilde