COBOBOBLOG har besøgt ”Slaves of Euphoria”

Blogindlæg af: Connie Boe Boss (stifter af coboboblog)

Den livsnødvendige glæde

- en duoudstilling med Christian Finne og Astrid Marie Christiansen
Virkelig skøn oplevelse i Roskilde Kunstforenings smukke lokaler i Palæfløjen lige nu, som har min varmeste anbefaling.
De to kunstneres værker klæder hinanden virkelig godt, og det er en stor nydelse at gå rundt i rummenes farve- og sansebombardement. Hos Astrid Marie ofte på afstand, hos Christian ofte helt tæt på alle detaljerne. Dette komplementerer på fornem vis hinanden. At se de to kunstneres værker sammen er simpelthen genialt.
“Det er et møde mellem Finnes fabulerende og syrede giganttegninger og Christiansens formelle, ofte meget bastante og skulpturelle malerier, og det er samtidig et møde mellem de to kunstneres syn på skønhed, der findes overalt og er frigjort fra gængse dogmer om, hvad skønhed er.
Titlen ”Slaves of Euphoria” kan ses som en næsten sammenbidt reaktion pa? den verden, vi befinder os i. Monet stod i begyndelsen af 1900-tallet sin smukke have og malede åkander, mens resten af verden stod i flammer. Denne udstilling handler ligeledes også? om at fokusere pa? det skønne og pa? glæden - næsten som en ren overlevelsesmekanisme. ”Slaves of Euphoria” viser to kunstneres stædige tunnelsyn - en insisteren pa?, at skønheden findes, om ikke andet så i kunsten.”

Der er artisttalk 9/6 med tilmelding via hjemmesiden.

Udstillingsperiode: Fra d. 29.5. – 27.6. 2021.
Adresse:
Roskilde Kunstforening Palæfløjen,