Blogindlæg: Kære New York
Skrevet af Annette Hvidberg og Arne Hansen
Maj 2016

Kære New York

Tak for en stor oplevelse. Selvom du ikke kun er én størrelse, men mange, får du alligevel her kun én varm hilsen.

Vores 1. besøg i oktober 2015 endte brat med en brækket ankel. Vi besøgte et af dine mange hospitaler og fik fikset den inden en hurtig hjemrejse – men vi gav ikke op!

2. besøg gik rigtigt godt. Med udgangspunkt i det samme fine hotel, perfekt beliggende, gik vi din centrale bydel Manhattan på kryds og på tværs og på langs og lærte dit gadesystem at kende og for kun vild i den ”vilde” del af Central Park. PÅ High Line kunne man til gengæld ikke fare vild! Kørte undergrund, taxi og sejlede, hørte musik, både den fine og den jazzede, så kunst både den fine på museerne, den nye på gallerierne og den kommercielle på alle lysreklamerne. Så nypudsede lastbiler og gule skolebusser. Spiste både fin mad og gademad og mangler alligevel stadig det meste. Vi oplevede også højtidsstunder på Ground Zero, i FN bygningen, i Strawberry Field og i den lille fine Danske Kirke, med hjemlig udsmykning af Maja Lisa Engelhardt.

Jeg tror, vi er nødt til at komme igen, til mere Brooklyn og de stille gader, til Williamsburg og de skæve kunstneriske kvarterer, og til Harlem en søndag med en gospelgudstjeneste.

Vores rejsekammerater levede i allerhøjeste grad op til vores store forventninger. Vi har fået udvidet netværket og opdaget igen at Roskilde er en lille by, hvor mange tråde er knyttet og vævet ind i hinanden. Når man får talt sammen, viser der sig mange fælles bekendte og mange fælles interesser udover kunsten. Så det tegner også rigtigt hyggeligt fremover til arrangementerne i vores Palæfløj.

De kærligste hilsner fra Annette og Arne.

Læs flere blogindlæg her

__________________________________________