Palæfløjen - Roskilde Kunstforening

Vi har stadig ledige pladser til kurset:
Tre store samlere, deres tid og deres museer
v/ mag. art. Rasmus Olsen

Om Carl Jacobsen, Knud W. Jensen og Johannes Rump.
Alle var de succesfulde forretningsmænd, der havde gjort sig i øl (Jacobsen), ost og mejeriprodukter (Jensen) og som ingeniør, politiker og udlejer af boliger (Rump). Fælles var deres umådelige passion for kunsten og for at videregive denne passion til den almindelige borger. Jacobsen og Jensen skabte museer, Ny Carlsberg Glyptotek og Louisiana, der besøges af 100.000vis af gæster om året, og Rumps Samling på Statens Museum for Kunst er et af museets største internationale trækplastre.
Kurset vil søge at tegne et billede af disse tre usædvanlige mænd, de samlinger og museer de skabte, og de tider de levede i.

Sted: Byens Hus, Stændertorvet.

3 gange : hver onsdag d. 25. september, d. 2. oktober og d. 9. oktober. Kl 19.00-21.00

Pris: 210 kr.

Tilmelding klik her

Art and Lunch event på Galleri Heike Arndt

Kunstforeningen har de sidste år et par gange samarbejdet med Heike Arndt om udstillinger.

Første gang da vi for 3 år siden havde en stor soloudstilling med hendes egne værker og igen dette forår med udstillingen Transit Berlin med en række internationale kunstnere, der alle var eller havde været tilsluttet den Berlinske kunstscene.

Heike har 3 dage i efterårsferien et spændende arrangement med rundvisning i hendes nye udstilling og efterfølgende spisning på galleriet i Kettinge.

Obs der er kun 16 pladser hver dag.

Link til Art and Lunch - klik her

Link til udstillingen der åbner en uge før arrangementet - klik her