NYHEDSBREV februar 2021

Da vi sendte et nyhedsbrev ud til nytår, var det med håbet om, at efter d. 7. februar ville der igen blive åbnet op - måske kun i begrænset omgang - men i hvert fald så vi igen kunne komme i gang i Kunstforeningen.

Men d. 7. februar er jo flyttet frem til d. 28. februar, og intet har for alvor ændret sig. Så nu håber vi alle på, at marts vil blive måneden, hvor ikke kun foråret springer ud, men at vi også der kan “springe ud”!

Det betyder så også, at vi igen, igen må ændre på vores aktiviteter i Kunstforeningen.
Nu arbejder vi efter en plan, der bør være realistisk.

Udstillinger:

Udstillingen med den islandske kunstner, Maria Hugrún Ólafsdóttir, der var planlagt til at åbne 27 februar bliver flyttet til d 17. april, og den bliver således årets første udstilling.

Den anden udstilling vil åbne d 29. maj og er med kunstnerne Anne Marie Christiansen og Christian Finne.

Som vi også skrev i sidste nyhedsbrev, og som det fremgår af hjemmesiden, vil udstillingen med Kirstine Vaaben blive flyttet til d. 21. august

Det er naturligvis rodet, men heldigvis har kunstnerne vist sig imødekommende og fleksible, så vi - trods forholdene - kan fastholde disse spændende udstillinger med fremragende kunstnere.

Generalforsamling:

Sidste års generalforsamling fik vi afholdt d. 9. marts - dagen før den store nedlukning.

Vi havde håbet, at vi kunne holde dette års generalforsamling før 1. april, som jo er det normale krav. Men med forlængelsen af nedlukningen er det ikke realistisk. Der er intet juridisk forkert i at udskyde, når vi befinder os i denne situation, men vi vil jo selvfølgelig gerne gennemføre den så hurtigt som muligt. Så håbet er i slutningen af april, men vi skal naturligvis nok orientere udførligt i god tid inden.

Arrangementer:

Her er vi virkelig udfordret, for som situationen er, tør vi ikke planlægge noget, der så viser sig ikke at kunne realiseres. Så der må vi allesammen vente tålmodigt. Vi mangler ikke planer og ideer, men ...

Rejse:

Vi har planlagt at årets kunstrejse for vores medlemmer skal gå til Wien. Tidspunktet har vi sat til slutningen af september. Dette burde være realistisk, så vi skal nok i rigtig god tid melde nærmere ud om denne rejse.

Og så er der blot til sidst:

Tak for jeres forsat trofaste støtte. Vi kan ikke have et virke på det nuværende niveau uden jeres opbakning. Så vi arbejder fortrøstningsfuldt videre på at også 2021 bliver et godt år for Kunstforeningen.