Medlemstur til Holmegård Værk

den 9. oktober kl 10.30

Omvisning på Holmegård Værk

Søndag den 9. oktober arrangerer Kunstforeningen en tur til Holmegård Værk, Glasværksvej 55, Fensmark, 4684 Holmegaard (ved Holme Olstrup).
Omvisningen starter kl. 11. Vi mødes senest 10.30 i museets forhal, da der skal udstedes parkeringstilladelser, såfremt man ikke har en app til formålet.

Rundvisningen varer en time og omfatter moderne glaskunst, udført af unge glasmagere samt en udførlig introduktion til Kählers keramik og Holmegårds glas gennem tiderne. Desuden vises vi rundt i den store sal med Hebsgaards vidunderlige glaskunst, hvor han omformer værker af en række danske kunstnere, som f. eks. Per Kirkeby og Bjørn Nørgaard, til funklende glas. Mellem 12 og 13 er der afsat tid til på egen hånd at gå i dybden med den anmelderroste udstilling “En hyldest til livet” med et flot udvalg af Picassos keramik.

Efterfølgende er der fællesspisning i museets café.

Pris: 460,00 kr. for entré, omvisning og spisning. Spisningen omfatter en platte med lunt, et glas vin, en øl eller en vand pr. person samt kaffe og kage. Information til allergikere/vegetarer udsendes sammen med bekræftelsen på tilmeldingen.

Max. deltagerantal er 30 personer efter først til mølle-princippet, og tilmelding er bindende.

OBS: Der kan kun tilmeldes én person ad gangen, og arrangementet er kun for foreningens medlemmer.

Tilmeldingsformular: Klik her

Betaling via netbank efter tilmelding. Der kan betales for flere ad gangen. Reg. nr. 1551 Kontonr. 1129791 (husk at skrive "Holmegård" og jeres navn).

Turleder: Wedell Naumann, tlf. 20254556, mail: naumann.wedell@gmail.com