Begrænset legetid med Iris Bendt-Hedal

Udstilling fra d. 13.04. – 12.05.24

Begrænset legetid

Udstilling med billedkunstner Iris Bendt-Hedal

Fernisering: lørdag d. 13. april kl. 12.

Kunstneraften: onsdag d. 24. april kl. 19. Gratis og tilmelding ikke nødvendig.

Iris fortæller om sine værker: ”Menneskene i mine malerier er ikke virkelighedstro, de er lidt tegnefilmsagtige, hvilket er helt bevidst for at skabe en afstand, som gør at man kan tage nogle store og dystre emner op og gøre dem lettere fordøjelige. Humoren er vigtig for mig, og det har disse malerier været med til at sætte større fokus på”.

Iris Bendt-Hedal arbejder med et eksperimenterende udtryk og afsøger grænser indenfor maleriets rammer, hvor leg og afprøvning af forskellige teknikker er en stor del af hendes praksis.

Det er også det, hun ønsker at arbejde sig ind på i udstillingen Begrænset legetid, som er et udtryk for hendes tilgang til kunsten. Det umiddelbare, det finurlige og spontane. Og samtidig en kommentar til den sociale struktur samfundet er bygget op omkring, at legetid hører barndommen til og at vi hylder den ansvarlige og fornuftige tilgang til livet, som ikke længere har plads til leg.

Om kunstneren:

Iris Bendt-Hedal, født 1986.

Debuterede på de censurerede udstillinger

Kunstnernes Efterårsudstilling og Kunstnernes Sommerudstilling i 2021 og Kunstnernes Påskeudstilling i 2022.

Har været med på udstilling i New York 2023 og senest deltaget på en gruppe udstilling på Himmerlands Kunstmuseum i 2024.

Adresse: Palæfløjen, Roskilde Kunstforening, Stændertorvet 3, 4000 Roskilde.

Åbent: tirsdag – søndag kl. 12-16. Gratis adgang.