Samarbejde mellem Ros Torv og Roskilde Kunstforening

Vi er glade for at have indgået et samarbejde med Ros Torv. Hver måned udstiller udvalgte kunstnere
deres værker på Centertorvet på Ros Torv.

Oversigt over "Månedens kunstner"i 2017:

• Januar: Tale Øksendal - I januar var det årets Nordea kunstner i 2016, Tale Øksendal,
    som udstillede sin kunst.
  • Februar: Liz Berry - I februar mødte vi Liz Berry Østergaard, som vandt 1. prisen ved årets
    Roskilde Åben i Roskilde Kunstforening i 2016.
  • Marts: Kate Piil - I marts måned udstiller Kate Piil som vandt Roskilde Avis' pris.

• April: Blomster billedeworkshop søndag den 2. april
  • Maj: I maj kan du møde Knud Milo Diemer, som er autodidakt billedkunstner og fortæller sine historier gennem surrealistiske malerier med en undertone af humor. Knud Milo Diemer beskæftiger sig meget med filosofiske overvejelser i både det store og det små. Med livets mening og afslutning såvel som med hverdagens trakasserier. Alt er relevant. Også guleroden!
    Knud Milo vandt i øvrigt 2. prisen ved årets Roskilde Åben i Roskilde Kunstforening i 2016

• Juni: For juni måneds billedkunstner Erik Schwarzbart er kunstneriske fællesskaber essentielt i hans virke med kunsten, som altid har haft en social dimension. Samtidig er hans udgangspunkt, at det seriøse billedarbejde ikke kan adskilles fra den personlige udvikling. Det gælder både når han arbejder med sine egne værker og når han vejleder andre i kunstprocessen.
  • Juli:  Månedens kunstner var Else Vinæs. Else Vinæs’ kunst afspejler et glimt af virkeligheden og illustrerer, hvad øjet ser og sjælen føler. Realismen ophæves og der skabes et billedsprog, hvor fiktionen danner en ny helhed.
  • August: I august kan du møde Bodil Brask, som har tegnet og malet stort set hele sit liv – ved siden af hendes virke i psykiatrien og den sociale sektor. Og det er netop i mødet med andre mennesker, hun finder inspiration til mange af sine værker. Når Bodil Brask går i gang med pastel, akryl og tusch, bliver skæbner og situationer omsat til farverige, livfulde landskaber og billeder på alt det, der er menneskeligt.