Palæfløjen - Roskilde Kunstforening

Kunstrejse til Documenta 14 i Kassel
Documenta er de sidste 60 år blevet afholdt hvert 5. år som en af de vigtigste manifestationer af nutidskunst
I 100 dage fra 10. juni 2017 bliver hele Kassel by fyldt op med moderne kunst både ude og inde.

Vi overvejer i bestyrelsen for Roskilde Kunstforening at arrangere en kunsttur til Kassel med 5 overnatninger i slutningen af august 2017. I denne rejse vil selvfølgelig også indgå Kassels øvrige kunst- og kulturhistoriske seværdigheder med bl.a. Wilhelmshöhe park og slot samt nogle af de anbefalingsværdige museer.

Det skønnes, at prisen for transport, overnatning i centrum incl. morgenmad, frokost nogle af dagene, indgangsbilletter og dansktalende guide til kunsten vil komme til at ligge omkring 10.000 kr. Men før vi går i gang med at arrangere turen, har vi brug for en tilkendegivelse af, om der er interesse. Derfor, hvis det er noget I kunne tænke jer at deltage i, må I meget gerne sende en mail til Gorm Bruun Hansen gorm@hansen.mail.dk eller Tove Hjortkjær tove@strandengen.dk inden 1. September 2016. Tilkendegivelsen er selvfølgelig ikke bindende.

Hvis der viser sig tilstrækkelig interesse, vil vi udbyde kunstrejsen i oktober med bindende tilmelding kort efter, da der er pres på hotelkapaciteten i perioden i Kassel.

På bestyrelsens vegne

Tove Hjortkjær tlf. 20311234