Skolebesøg

Skolebørn besøger vores udstillinger

-et initiativ drevet af vores frivillige ildsjæle.
Skolebesøg i Kunsthuset Palæfløjen
- et initiativ drevet af vores frivillige ildsjæle.
 
Fire stærke sjæle fra vores gruppe af frivillige har planlagt en række skolebesøg henover skoleåret. Skolebesøgene sker i forbindelse med vores udstillinger i Kunsthuset. De frivillige tager imod børnene og deres lærere, byder dem velkommen og giver dem en kort introduktion til Kunsthuset Palæfløjen, kunstneren, udstillingen, temaet mm.
 
Eleverne deles i mindre grupper og går med deres lærere og de fire frivillige rundt og ser udstillingen. De taler om værkerne og der er tid til at fortælle, stille spørgsmål og til børnenes kloge kommentarer. Som den sidste del af besøget, skal eleverne selv producere billeder. Dette foregår siddende på gulvet.
 
Tilbuddet henvender sig til elever i 0-3 klasse i Roskilde Kommune. Besøget varer en time. Der er 2 besøg pr dag. Kl 9.00 og kl 10.30.
Via kontaktperson i kommunen John V Christiansen sendes info til skolerne om datoer.
Andre klassetrin og elever på ungdomsuddannelser er velkomne i den almindelige åbningstid, hvis læreren selv står for rundvisning. Lav en aftale med Gitte på kontoret.

Skolebesøg juni 2018 - 0. klasse fra Sct. Jørgen Skole
Udstilling: Jane Balsgaard : SKIBET OG BØLGEN
0. a fra Sct. Jørgens Skole kom til Jane Balsgaards udstilling "Skibet og bølgen".
Børnene er fotograferet foran det store relief.

 
Skolebesøg maj 2018 - 2. klasse fra Dåstrup Skole
Udstilling: Baldersbrønde revisited  -temaudstilling om L.A. Ring
Børnene lavede en lang fælles frise med inspiration fra udstillingen om Baldersbrønde.
Billede to forestiller L.A. Ring.

 
 
Skolebesøg juni 2017 - 1. klasse fra Himmelev Skole
Udstilling: Dobbelblik med Kristian Touborg
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Skolebesøg 20. marts 2017 - elever fra Lynghøjskolen
Udstilling: Phases med Anne Marie Ploug

1. klasse fra Lynghøjskolen på besøg i Kunsthuset. Det var sjovt og hyggeligt. Søde børn!

 

Der bliver arbejdet med "dobbeltord", det vil sige ord som har flere betydninger.
Denne øvelse er inspireret af kunstnerens egen leg med ord.